logo

כאב גב בהריון

כאבי גב בהריון, ההריון הוא תקופה של שינוי, שלא אחת נלווים לה כאבים בגב התחתון. 50 אחוז מן הנשים ההרות חוות כאבי גב. נשים בעלות משקל יתר ונשים שסבלו מכאבים מסוג זה לפני ההריון, סיכוייהן לסבול מכאבי גב במהלך ההריון רבים יותר.
מה גורם לכאבי גב בזמן הריון?
1. שינויים ביציבה
– ככל שהעובר גדל, משקלו גורם לשינויים במרכז הכובד וביציבה. הגב נאלץ להתאמץ כדי לתמוך במשקל הנוסף וכדי לשמור על זקיפות, ומאמץ זה עלול לגרום לכאבים ולמחושים שונים בגב, בצוואר, בזרועות וברגליים.
2. הורמונים – במהלך ההריון הגוף מפריש הורמון הנקרא "רלקסין". הפרשת ההורמון גורמת לרפיסות של הרצועות באזור אגן הירכיים ולגמישות רבה יותר של המפרקים, כהכנה לקראת תהליך הלידה. שינויים אלו ברצועות ובמפרקים עלולים לפגוע ביכולת הנורמלית של הגב לתמוך בגוף.
3. מתח – למתח פסיכולוגי במהלך ההריון יש השפעה על כאבים בגב התחתון.
4. היסטוריה קודמת של כאבי גב – לאישה שסבלה מכאבי גב בטרם הריון עלולה להיות חולשה בגב, ולכן ייתכן שתהיה מועדת לכאבים בזמן ההריון – זמן שבו הגוף עובר שינויים ונאלץ להתמודד עם הכבדה נוספת על הגב.
5. ליקויים ביציבה בחיי היומיומית – יציבה מרושלת, עמידה ממושכת וטכניקות שגויות של הרמה ושל כפיפה עלולים לגרום לכאבים בגב התחתון או להעצים אותם.

CRT וכאבים בגב התחתון במהלך הריון טיפול איזון השלד במהלך היריון הוא דרך עדינה לסייע לגוף להסתגל לשינויים המתחוללים בו. בראש מעייניו של המטפל נמצאת הדאגה להבטחת שלומם של האם ושל התינוק. בתקופה שבה לא מומלץ להשתמש בתרופות, הטיפול היחודי העדין נותן את התשובה לכאבי הגב של נשים רבות. לאחר אבחנה יסודית, הטיפול מקל על הכאבים הנובעים מגדילת התינוק ומן ההַתאמות המתרחשות בגוף האֵם. המטפל משתמש במגוון של טכניקות עדינות כדי לרכך רצועות ושרירים תומכים ולהחזיר חוליות שזזו ממקומן.

Share by: