logo

פריצת דיסק בלט דיסק

מה זה פריצת דיסק?

פריצת דיסק herniated (slipped) disc בגב התחתון יש חמש חוליות וביניהן דיסקים. התפקיד של הדיסק (שנמצא בין החוליות) הוא אפשרות תנועה לבלום זעזועים ולתת לגב התחתון יציבות. תהליכי ניוון המושפעים מגורמים רבים ובעקר תהליכי ההזדקנות עבודה לא נכונה ומצבי מתח גורמים לירידה בתכולת הנוזלים בדיסק , המובילים לאי-יציבות עקב קרעים זעירים באזור החיצוני של הדיסק (פריצת דיסק). מצב זה יכול לגרום לבצקת מסביב לעצב הנמצא קרוב מאד לדיסק דלקת ולחץ. הפציינט ירגיש כאב לכל אורך החלק החיצוני של הרגל לפעמים עד העקב. הטיפול שלנו יתקן את תפקוד המכני של הגב. על מנת להוריד את הדלקת, או יותר נכון הבצקת -הדיסק הינו רקמה סחוסית המצויה בין חוליות עמוד השדרה. פגיעה בדיסק (כתוצאה מעומס חוזר או חד פעמי) עלול לגרום לשינוי במקומו האנטומי וללחץ על אחד העצבים היורדים במורד הרגל. הסימפטומים האופייניים: כאב גב תחתון, כאבים לאורך הרגל, שינויים תחושתיים ברגל, חולשת שרירים, התכווצות שרירים חריפה, הכאב מחמיר בפעילות. באופן חריג יתכן שינוי ביכולת השליטה על שלפוחית השתן ועל פי הטבעת. זהו מצב חרום המחייב הגעה מהירה לחדר מיון. הכאב לרוב מחמיר בעת שיעול, עיטוש ובהתכופפות או בקימור של הגב התחתון.

מה הסימפטומים של פריצת דיסק?

כאבי גב קשה בגב התחתון המונע תנועה. אחר כך, עלול הכאב להיות מוקרן לישבן, לירך, לשוק ולרגל. הערה: סכיאטיקה היא סימפטום ולא אבחנה. פירושה הוא שהכאב מוקרן לאורך הרגל. ייתכן שיורגשו דקירות קלות וישנוניות בשוק וברגל באחת מהרגליים. תיתכן חולשה באחת מהרגלים טיפול  בשיטת crt יקטין את תקופת ההחלמה אחרי התקף של פריצת דיסק, ויאפשר למטופלים לעמוד על רגליהם מהר יותר. 

שיטת הטיפול נוספת בבעיות הקשורות במבנה ובביומכניקה של הגוף, המטפל יקטין את התכווצויות השרירים שגורמים למרבית הכאבים ויפחית את הלחץ על העצבים. כמו כן, יפחית הטיפול את הסיכוי להיווצרות רקמה צלקתית בדיסק ועל יד כך להקטין את הסיכויים לפגיעה חוזרת. הטיפול יטפל לא רק בשטח הכואב אלא גם באזורים שמסביבו כדי להקטין את הלחץ על הדיסק הפגוע.


איך מתבצע הטיפול פריצת דיסק?

המטפל מאבחן את הבעיה מכף רגל ועד ראש, מחוליות הצוואר, חוליות הגב, האגן מפרקי הברכיים וקרסוליים. בשלב הראשון של הטיפול מבצע המטפל איזון הגוף על ידי טיפול איזון עדין של השלד. בטיפול זה אנו מבצעים איזון של המפרקים וחוליות הגב ובכך משנים את הלחץ הנוצר על העצב שגורם לתחושת הכאב, שיטת טיפול זו מאפשרת להסיט את כיוונם ולשנות את עוצמתם של הכוחות הפועלים על הדיסק ובכך מושגים: הפחתת כאבים משמעותית, שיפור התפקוד (הליכה, טיפוס וירידה במדרגות, מעבר מתנוחה לתנוחה וכו’), שיפור תבנית ההליכה, שיפור היציבה שיפור אסטרטגיית התנועה הכללית של המטופל.


פריצת דיסק-מה המיוחד והשונה בשיטת CRT?

בשלב השני מחברים את המכשיר הטיפולי לאזור הפגוע, חילוף חומרים (מטבוליזם) ברקמות גוף האדם, נשלטים על ידי שדות מגנטים ואלקטרונים. גוף בריא מוסת את התחדשות התאים והרקמות עם אותות משלו. לעומת זאת רקמה (לדוגמא, הדיסק) שניזוקה תפקודה לקוי ולעיתים קרובות משבשת את אותות הגוף ומונעת את התחדשות התאים. התוצאה: כאב, דלקות ובצקת והפחתת תנועתיות, שיטת CRT מספקת טיפול אשר מכוון מחדש את אותות האיברים הפגועים למסלולם המקורי, הנורמאלי והבריא, כמו שרק אותות נורמאליים מסוגלים להפעיל מחדש את המטבוליזם ולטפל בדלקת בשלב השלישי, המטפל מנחה את המטופל לבצע תרגילים בביתו על מנת לזרז את תהליך הריפוי, מדי יום על פי תוכנית הטיפול האישית. מספר ימים לאחר מכן חוזר המטופל לביקורת בקליניקה, אשר במהלכה מבצע המטפל טיפול נוסף וניתנות הנחיות של זמני וצורת הטיפול בהתאם להתקדמות המטופל ותוכנית הטיפול האישית.


האם הטיפול ב-פריצת דיסק כואב או מסוכן?

פריצת דיסק היא בעיה שכיחה אך ניתנת לפתרון לרוב ללא ניתוח הטיפול בשיטת CRT בפריצת דיסק אינו פולשני הטיפול מאד עדין ותמיד בשילוב של המטופל ועד היום לא נצפו נזקים.


כמה טיפולים זקוקים לטיפול פריצת דיסק בשיטת CRT?

בדרך כלל מספיקים כ-5 טיפולים


תוך כמה זמן ניתן להרגיש הקלה בטיפול פריצת דיסק?

בדרך כלל ישנו הקלה בכאב ובתנועה כבר מהטיפול הראשון שיטת CRT הינה שיטה המאפשרת טיפול משולב עם מכשור מהמתקדמים בעולם וידע רב בתחום הטיפול שמקורו בגרמניה, על פי מדדי השיקום והטיפול האופטימליים. מתודולוגיית הטיפול מבוססת על התערבות מכאנית ודינמית במהלך הטיפול ע"י המטפל בשיתוף המטופל. טיפול זה הוא ייחודי למרפאת CRT

Share by: